Gdy Schulz rozbił FS1 zbudował FS2 w 1921 roku i postanowił wziąć z nim udział na konkursie szybowcowym w miejscowości Rhön, gdzie można było wygrać główną nagrodę w wysokości 30 000RM. Był to bardzo nieudany start dla Schulza, szybowiec nie został dopuszczony do konkursu ze względów bezpieczeństwa (zarzucono konstrukcji niestabilność lotu) i mógł wykonać tylko loty pokazowe. Przeloty jednak spotkały się z dobrym przyjęciem i udało się wykonać kilkusetmetrowe loty. Schulz otrzymał wtedy nagrodę w wysokości 1000 RM.
Technologia wykonania analogicznie jak FS1, czyli z tego co popadło ;) rozpiętość wg Wikipedii 6,4 m. Szybowiec było jak wcześniejszy model "stokowcem" i sterowanie w locie odbywało się nogami.
Oto zdjęcia tego szybowca.
(książka: Er Flog die Besenstielkiste - Aloys und Josef Sommerfeld)
Następcą będzie Vampyr a potem genialny FS3 - czyli cudo z kijów od mioteł na którym Schulz latał w 1924 bez lądowania ponad 8 godzin - rekord świata!