18 października 2014

Mickiewicza dawniej

Ulica Mickiewicza na pocztówce z początku XX wieku. Bardzo ciekawe ujęcie gdyż zachował się do czasów obecnych jeden z widniejących na niej budynku (obecnie Mickiewicza 21 - na zdjęciu z Google Earth, na starej fotografii - trzeci dom z prawej strony) i zainteresowani mogą porównać, dawną i obecną ulicę, np na spacerze.
Po prawej stronie starej fotografii, przy ogrodzeniu, zjazd w stronę obecnej ulicy Kopernika.



I dla rozjaśnienia, ujęcie z przedmiotowym budynkiem wykonane w przeciwną stronę:


4 komentarze:

  1. Znam i pamiętam ul.Mickiewicza . W latach 1959-64 uczyłem się fachu ogrodnika w zakładzie pana Jerzyk owskiego przy ul.Kopernika. Wiem, że teraz tego ogrodnictwa już nie ma, w tym miejscu powstał CPN. Mieszkałem przy ul.Orzeszkowej - więc do zakładu ogrodniczego miałem blisko. Śledzę wszystkie zdjęcia jakie pan umieszcza i chciałbym się doczekać kilku zdjęć o ulicy Francuskiej. Dzisiaj już na pewno całkowicie zapomniana, była bardzo krótka ok 200 m i wpadała z Sienkiewicza na Mickiewicza. Mam z nią wiele wspomnień. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie kiedyś Malbork wyglądał... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez mam wspomnienia z ul Francuska.Byla tam sklepik nazywany "cukierenka".
    A nad rzeczka przy ul.Mickiewicza spedzalismy lato.Woda byla wtedy czysta.
    Mieszkalem przy ul Kopernika.Znalem ogrodnictwa Jerzykowskiego I Stankiewicza

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile kladek, a dzis biegac trzeba bo zamkniete. Nie ma komu naprawic.

    OdpowiedzUsuń